نقد و بررسی گیمبال دوربین Zhiyun-Tech WEEBILL-2 Pro

بررسی تخصصی دوربین Zhiyun-Tech WEEBILL-2 Pro

بررسی اجمالی Zhiyun-Tech WEEBILL-2 Pro

کیت WEEBILL 2 Pro یک راه حل فشرده برای فیلم های بدون آینه و DSLR کوچک ارائه می دهد. کیت Pro با افزودن یک کشنده فوکوس و یک فرستنده ویدیوی بی سیم، کیت استاندارد قابل توجه را ارتقا می دهد.

وقتی صحبت از تثبیت کننده های فشرده به میان می آید، WEEBILL 2 جدید به راحتی با لنزهای ثابت Sony A7 III، Nikon Z6 و Canon R جفت می شود و آن را به یکی از بهترین گزینه های تثبیت کننده برای سازندگان بدون آینه تبدیل می کند.

WEEBILL 2 gimbal Pro-Kit تولید ویدئو را با یک ابزار کشش فوکوس که مستقیماً به چرخ گیمبال متصل می شود و یک TransMount Video Transmitter که فیلم را به برنامه تلفن همراه ZY Play می فرستد، به سطح بعدی می برد.

وقتی از کیت WEEBILL 2 Pro استفاده می‌کنید، بلافاصله احساس می‌کنید که یک ابزار فیلم‌سازی حرفه‌ای در دست دارید و این یکی از بهترین گزینه‌های تثبیت‌کننده است.

همه چیز فوق العاده خوب یکپارچه شده است، و اگرچه یافتن چند ویژگی از دست رفته سخت است، اما راه حلی بسیار کارآمدتر از آنچه انتظار دارید است!

(list_positive)

تثبیت کننده عالی برای دوربین های بدون آینه

کنترل آسان از طریق صفحه نمایش لمسی

ارگونومی بهتر از Weebil-S

(/list_positive)

(لیست_منفی)

به طور قابل توجهی سنگین تر از Weebil-S

باتری داخلی

بدون صفحه نمایش سریع

(/list_negative)

کیت WEEBILL 2 Pro چیست؟

WEEBILL مدل ابتدایی سری Gimbal Zhiyun است که برای دوربین‌های DSLR بدون آینه کوچک طراحی شده است. به همین دلیل، تا کنون فاقد فاکتور شگفت انگیزی است که محدوده بزرگتر کرین ارائه کرده است.

با این حال، WEEBILL یک دنبال کننده اختصاصی دارد. اندازه کوچک و قیمت آن بسیار جذاب است. اگرچه همیشه کوچک بوده است، اما هنگامی که با دوربین های مناسب استفاده می شود یک راه حل تثبیت کننده بسیار موثر است.

WEEBILL 2 ثابت کرد که به همان اندازه تثبیت کننده گیمبال عالی است که بر اساس نسخه های قبلی ساخته شده است. می‌توانید بررسی کامل WEEBILL 2 را در اینجا بخوانید. البته کیت استاندارد WEEBILL 2 فقط یک تثبیت کننده گیمبال است و ایرادی ندارد که بسیار خوب است. اما اگر کمی بیشتر از چیزی که فقط با گیمبال WEEBILL 2 ارائه می شود می خواهید، پس کیت Pro وجود دارد.

خود گیمبال WEEBILL 2 در کیت Pro همانند کیت استاندارد است. اما در کیت Pro شما یک کیف حمل بسیار تمیز، موتور کنترلی TransMount Focus/Zoom Control 2.0 و TransMount Video Transmission Transmitter (AI) دریافت می کنید.

از آنجایی که WEEBILL 2 در هر کیتی که می‌خرید دقیقاً یکسان است، می‌توانید کیت اصلی را با لوازم جانبی ارتقا دهید تا زمانی که توانایی پرداخت آن را دارید. یک کیت WEEBILL Pro Plus نیز وجود دارد که شامل یک کنترلر بصری ZHIYUN MasterEye VC100 است. این یک کنترل از راه دور بی سیم کامل و برتر با استفاده از تلفن همراه و برنامه است.

مشخصات

  • نوع محصول: گیمبال موتوری
  • اعلام شد: 1 ژوئیه 2021
  • محدوده شیب مکانیکی: حداکثر: +190 درجه، حداقل: -150 درجه
  • محدوده رول مکانیکی: حداکثر: +80 درجه، حداقل: -260 درجه
  • برد کشتی مکانیکی: 360 درجه
  • حالت های گیمبال: Pan Follow، Locking، Point of view، Follow، Go، Vortex
  • عمر باتری: 9 ساعت
  • ابعاد: 35 × 22.5 × 15 سانتی متر
  • وزن: 1.47 کیلوگرم با احتساب باتری داخلی

ساخت و ساز و مدیریت

WEEBILL 2 یک گیمبال سطح پایه یا حداقل یک گیمبال است که برای استفاده با دوربین های بدون آینه و دوربین های DSLR کوچک طراحی شده است. این ترکیب خوبی از طراحی و مواد است که حس ارگونومیک خوبی را برای کاربر ایجاد می کند.

وزن آن کمتر از 1.5 کیلوگرم است که در مقایسه با نسخه های قبلی تعادل خوبی دارد، اما مثل همیشه، برای استفاده درست از گیمبال به قدرت بالاتنه نیاز دارید.

همانند گیمبال، دو لوازم جانبی اصلی که کیت پرو را تشکیل می دهند، کشش فوکوس و فرستنده ویدئو، به خوبی ساخته شده اند. TransMount Focus/Zoom Control Motor 2.0 که اکنون در نسخه 2 قرار دارد، نسبت به نسخه قبلی ارتقا یافته است. طراحی ساده است و با یک پیچ محکم در زیر پانل دوربین اصلی متصل می شود.

هنگامی که در جای خود قرار گرفت، چرخ دنده را می توان طوری قرار داد که با چرخ دنده حلقه لنز درگیر شود. ZHYIUN دو حلقه دنده را در جعبه قرار داده است که راحت است و درک خوبی از پایه و کیت کاربری آنها را نشان می دهد.

این حلقه های چرخ دنده لنز به سادگی در اطراف حلقه فوکوس لنز شما قرار می گیرند، سپس یک گیره آن را در جای خود نگه می دارد. با گیره فشاری که انتهای چرخ دنده را با سهولت نسبی آزاد می کند، برداشتن حلقه به همین راحتی انجام می شود.

هنگامی که سخت افزار در جای خود قرار گرفت، یک کابل USB Type-C مستقیماً به گیمبال متصل می شود. فوکوس در اینجا به صورت مکانیکی با دنده های دستی هدایت می شود و به خوبی کار می کند. ممکن است در دنیای چنین الکترونیک پیشرفته کمی سخت به نظر برسد، که اساساً به چرخ دنده دیگری تغییر می کند، اما در واقع این روشی است که برای اکثر سیستم های دوربین کار می کند.

فرستنده انتقال تصویر TransMount (AI) کمی بیشتر طول می کشد تا جا شود. ابتدا یک صفحه کوچک باید زیر صفحه دوربین اصلی پیچ شود و سپس TransMount Transmission Video Transmitter (AI) در جای خود قرار می گیرد.

سپس دو آنتن در دو طرف لنز تا می شود. سپس سه کابل باید وصل شوند. اولین کابل USB Type-C به شکاف فوکوس پایینی روی بازوی گیمبال است. این USB همچنین برای شارژ TransMount Video Transmission Transmitter (AI) استفاده می شود.

در طرف دیگر TransMount Video Transmission Transmitter (AI) دو پورت دیگر وجود دارد. اولی HDMI است و یک کابل آن را به پورت HDMI دوربین متصل می کند. بعدی USB Type-C دیگری است که به پورت کنترل دوربین وصل می شود. هنگامی که همه چیز در جای خود قرار گرفت و همه کابل ها وصل شدند، شما آماده اتصال هستید.

شما برنامه ZY Play را دانلود می کنید و چندین گزینه دارید. به جای گزینه معمول WEEBILL 2، TransMount Video Transmission Transmitter (AI) را انتخاب کنید.

روی Connect کلیک کنید و از شما می خواهد به وای فای TransMount Transmission Transmission (AI) متصل شوید. این خود توضیحی است و تنها کاری که باید انجام دهید این است که شبکه Wifi ZHYIUN را انتخاب کنید. پس از اتصال و بازگشت به برنامه ZY Play، اکنون می توانید وارد بخش TransMount Video Transmission Transmitter (AI) شوید.

رابط گزینه های مختلفی را نشان می دهد، اما در ابتدا پیش نمایش زنده وجود ندارد. برای شروع پخش زنده ویدیو در تلفن همراه خود، باید روی گزینه live در بالای صفحه کلیک کنید. پخش زنده ویدیو تا چند ثانیه دیگر شروع می شود. وضوح انتقال به طرز شگفت انگیزی خوب است، تنها با فاصله کوتاهی بین اکشن زنده و پخش فیلم.

همچنین از طریق اپلیکیشن می توانید حرکت کامل گیمبال و فوکوس را از طریق نوار لغزنده فوکوس کنترل کنید. همه اینها به خوبی در برنامه یکپارچه شده است.

علاوه بر عملکردهای دستی استاندارد که به شما امکان می دهد موقعیت دوربین را روی گیمبال تنظیم کنید، ضبط دوربین را شروع و متوقف کنید، و فوکوس کنید، به برخی از عملکردهای پاننگ خودکار نیز دسترسی دارید.

ردیابی خودکار یکی از بهترین ویژگی های WEEBILL 2 Pro است. روی گزینه ضربه بزنید، شی مورد نظر برای ردیابی را برجسته کنید و اجازه دهید گیمبال بقیه کارها را انجام دهد. با اتصال TransMount Video Transmission Transmitter (AI)، می توانید دقیقا ببینید که دوربین چه چیزی را ضبط می کند.

در هر صورت، این دو لوازم جانبی ویژگی های قدرتمندی را به کیت ویدیوی شما اضافه می کنند. با توجه به قیمت و اندازه کیت WEEBILL 2 Pro، این دستگاه بسیار چشمگیر است.

کارایی

بیایید با TransMount Focus/Zoom Control Motor 2.0 شروع کنیم. من این لوازم جانبی یا معادل آن را برای هر کاربر گیمبال به شدت توصیه می کنم. استفاده از فوکوس خودکار دوربین هنگام فیلمبرداری مفید است، اما همیشه کنترل خلاقانه کامل مورد نیاز، مانند کشیدن فوکوس را در اختیار شما قرار نمی دهد.

طراحی مجدد کامل بدنه WEEBILL 2 حس ارگونومیک بسیار بیشتری به گیمبال می دهد. چرخ فوکوس پیچ خورده امکان جذب عالی را فراهم می کند، به خصوص زمانی که گیمبال در موقعیت زنجیره یک انگشتی استفاده می شود.

یک مشکل این است که طراحی جدید برای کسانی که راست دست هستند سنگین است. با این حال، موقعیت جدید چرخ فوکوس و جوی استیک استفاده از آن را بسیار آسان می کند.

مثل همیشه، متوجه شدم که باید تنظیمات را بررسی کنم و جوی استیک و سرعت چرخ را عقب بکشم تا کنترل مناسبی داشته باشم، اما این ترجیح شخصی است.

در مورد تاخیر فوکوس بین چرخ و لنز، کوچک و تقریباً نامحسوس است. دوباره، پس از بازی با گزینه های سرعت فوکوس، تعادلی را پیدا خواهید کرد که به خوبی برای شما کار می کند.

بدیهی است که مانند تمام کش های فوکوس، می توانید از آن برای فوکوس یا زوم استفاده کنید. از آنجایی که تنها یکی در کیت وجود دارد، من آن را با 35 میلی متر در Sony A7 III و 50 میلی متر در Canon R استفاده کردم.

من آن را روی سونی A7 III با پایه 24-70 میلی‌متری آزمایش کردم و سخت‌افزار فوکوس زیر به خوبی در زوم کار می‌کرد. صفحه ای که پیچ های فوکوس فالو متصل می شوند دارای رزوه دیگری برای فوکوس بعدی دیگر است تا در صورت نیاز می توان رزوه دوم را وصل کرد.

در نهایت، TransMount Focus/Zoom Control Motor 2.0 ضروری است. این دوربین به خوبی ساخته شده است، و اگر شما WEEBILL 2 را برای دوربین بدون آینه خود می‌خرید، احمقانه خواهید بود که بودجه خود را برای تهیه آن زیاد نکنید.

از نظر بودجه، فرستنده هوش مصنوعی کمی بیشتر است، اگرچه هنگامی که شروع به استفاده از آن می کنید، سخت است که ببینید چگونه می توانید از گیمبال بدون اتصال آن استفاده کنید.

TransMount Video Transmission Transmitter (AI) آنقدر مفید است که اصلاً بدون گیمبال مفید است. آن را مستقیماً به دوربین خود وصل کنید، سپس با استفاده از پایه کفش داغ در جعبه، آن را روی کفش داغ دوربین خود قرار دهید و از آنجا خارج شوید.

فرستنده LiveView را مستقیماً از دوربین به شما می دهد و به شما امکان می دهد با استفاده از تلفن هوشمند خود و یک برنامه اختصاصی، شاتر یا فیلم ضبط کنید.

افکار نهایی

کیت جدید WEEBILL 2 Pro این گیمبال قدرتمند موتوری را حتی بهتر می کند. اندازه کوچک و وزن نسبی آن، آن را به یک پیشنهاد جذاب حتی در صورت بارگیری تبدیل می کند. این برای کاربران بدون آینه و DSLR های کوچک طراحی شده است و چیزی که هنگام استفاده از این گیمبال آشکار می شود این است که همه چیز به دقت در نظر گرفته شده است. تغییراتی وجود دارد که یک سطح بالاتر از سری کرین هستند.

اندازه و تعادل بسیار خوب در نظر گرفته شده است. جوی استیک کوچک کناری و همچنین چرخ فوکوس در موقعیت مناسبی قرار دارند که استفاده از این مدل را در صورت راست دست بودن بسیار راحت می کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی گیمبال دوربین Zhiyun-Tech WEEBILL-2 Pro" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی گیمبال دوربین Zhiyun-Tech WEEBILL-2 Pro"، کلیک کنید.