نقد و بررسی دوربین فیلمبرداری سونی Sony HXR-NX100

بررسی تخصصی دوربین فیلمبرداری سونی HXR-NX100

دوربین فیلمبرداری Sony HXR-NX100

دوربین فیلمبرداری سونی سونی HXR-NX100 که به تازگی وارد بازار شده و به محبوب ترین دوربین در این رده قیمتی تبدیل شده است. کیفیت بسیار بالای دوربین مدیون پردازنده 1 اینچی جدید سونی است که دقیقا به اندازه فیلم Super 16 میلی متری با وضوح 1920 در 1080 با لنز سری G سونی ترکیب شده و طراحی ارگونومیک فوق العاده ای ایجاد کرده است. باعث می شود با دوربین در دست کار کنید. زوم اپتیکال دوربین 12 برابر و حداقل فاصله کانونی 29 میلی متر است، همچنین دارای حالت کامل AUTO و 3 حلقه مجزا برای تنظیم دستی IRIS، FOCUS، ZOOM می باشد. بر روی این دوربین 2 پورت کارت SD وجود دارد تا بتوانید ضبط همزمان داشته باشید یا در صورت نیاز، پس از پر شدن کارت اول، دوربین به طور خودکار به رم دوم سوئیچ می کند. برای ضبط حرفه ای تر، 2 جک ورودی XLR برای اتصال میکروفون های مختلف در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، امکان فیلمبرداری SLOW MOTION با کیفیت HD و نرخ فریم های مختلف در HXR-NX100 وجود دارد.

دوربین سونی HXR-NX100 دارای عملکرد عالی، سازگاری و سهولت در استفاده و همچنین بدنه جمع و جور در مقایسه با همتایان خود است. این دوربین فیلمبرداری دارای سنسور Exmor R با رزولوشن Full HD 1920 x 1080 می باشد. لنز این دوربین از سری G سونی با زوم اپتیکال 12 برابر و زوم تصویر شفاف 24 برابر است. این لنز زوم یکپارچه دارای حلقه های کنترل لنز جداگانه برای فوکوس، عنبیه و زوم است. این لنز را می توان در حالت تمام اتوماتیک یا به عنوان یک لنز کاملا دستی استفاده کرد.

این دوربین از ذخیره حداکثر شش نمایه تصویر پشتیبانی می کند و به شما امکان می دهد پروفایل ها را بین چندین HXR-NX100 به اشتراک بگذارید. این دوربین همچنین از حرکت آهسته و سریع سونی برای فیلمبرداری با نرخ فریم متغیر HD پشتیبانی می کند. با ضبط انواع فرمت ها، نرخ فریم و کدک ها، دوربین فیلمبرداری از کدک XAVC S، ضبط ویدیوی Full HD تا 59.94p، AVCHD 2.0 تا 59.94p و DV برای ویدیوهای SD پشتیبانی می کند. ویدیوی شما از طریق دو اسلات کارت حافظه SD در رسانه ضبط می شود. می توانید انتخاب کنید که همزمان روی هر دو کارت ضبط شود یا از حالت رله استفاده کنید، که به طور خودکار با پر شدن کارت ضبط به کارت حافظه دوم تغییر می کند. دو اسلات کارت را می توان به طور مستقل توسط دو دکمه ضبط جداگانه کنترل کرد. دو ورودی صوتی 3 پین XLR از خط، میکروفون و میکروفون +48 ولت (فانتوم پاور) برای استفاده حرفه ای از میکروفون پشتیبانی می کنند. این دوربین همچنین دارای قابلیت IR برای عکاسی در نور بسیار کم و همچنین قابلیت یوکسیت زدن تاریخ/زمان است.

سنسور Exmor R CMOS 1 اینچی

HXR-NX100 دارای سنسور 1 اینچی Exmor R-type CMOS با 14.2 میلیون پیکسل موثر است که تقریباً معادل یک فریم فیلم Super 16 میلی متری است. نام R نشان می دهد که این یک سنسور با نور پشت است، مدار پشت عکس ها اجازه می دهد تا نور بیشتری به سنسورها برسد و در نتیجه حساسیت به نور کم بیشتر می شود.

عمق میدان

سنسور نوع 1 عمق میدان کمتری نسبت به سنسورهای نوع 1 2.88 اینچ یا کمتر فراهم می کند.

لنز سونی G با زوم اپتیکال 12 برابر، زوم تصویر شفاف 24 برابر

HXR-NX100 دارای لنز ثابت Sony G 12x29mm است. زوم اپتیکال 12 برابری را می توان با زوم تصویر شارپ تا 24 برابر افزایش داد و عملکرد Digital Extender می تواند این محدوده را دوباره تا 48 برابر افزایش دهد.

انعطاف پذیری نرخ فریم

Sony HXR-NX100 با استفاده از کدک AVCHD 2.0، ویدیوهای Full HD 1920 x 1080 را با نرخ فریم 24p، 30p، 60i و 60p ضبط می کند. این دوربین فیلمبرداری فیلمبرداری 720p60 AVCHD، 2 برابر حرکت آهسته و 60 برابر سریع و ضبط DV با کیفیت استاندارد را ارائه می دهد. دو اسلات کارت SD امکان ضبط همزمان یا متوالی را فراهم می کند.

کنترل لنز

سه حلقه لنز امکان فوکوس صاف، طبیعی، زوم و کنترل عنبیه را فراهم می کند. همچنین می توان از آن در حالت تمام اتوماتیک یا کاملا دستی برای حداکثر کنترل خلاقانه استفاده کرد.

فیلترهای داخلی

HXR-NX100 مجهز به عملکرد فیلتر ND است که به شما امکان می دهد چهار موقعیت مکانیکی فیلتر ND معمولی (Clear، 1/4ND، 1/16ND و 1/64ND) را برای نوردهی بهتر و کنترل عمق میدان انتخاب کنید.

شکاف های رسانه ای

NX100 مجهز به دو اسلات کارت حافظه است که یکی از آنها فقط برای کارت های SDHC/SDXC است، در حالی که اسلات دیگر با کارت های SDHC/SDXC و Memory Stick PRO Duo (Mark 2)/Memory Stick PRO-HG Duo سازگار است. لطفاً توجه داشته باشید که با توجه به سرعت داده و ساختار فایل مورد نیاز برای ضبط XAVC S، باید از کارت رسانه کلاس 10 SDXC جداگانه موجود برای ضبط XAVC S استفاده کنید.

دو اسلات رسانه ای را می توان برای ضبط در دو حالت “SIMUL” یا “RELAY” استفاده کرد. حالت “SIMUL” امکان ضبط همزمان روی دو کارت حافظه را فراهم می کند، در حالی که حالت “RELAY” به طور خودکار ضبط را از کارت اول به کارت حافظه دوم هنگامی که کارت اول پر است تغییر می دهد.

می‌توانید دو دکمه Start/Stop NX100 را تنظیم کنید، یکی روی دسته و دیگری روی بدنه دوربین، تا هنگام ضبط در حالت «SIMUL» به‌طور مستقل ضبط را روی کارت‌های حافظه مختلف شروع و متوقف کنند.

کفش چند رابط

کفش MI گزینه های شما را برای استفاده از لوازم جانبی بدون کابل مانند سری میکروفون بی سیم HVL-LBPC یا میکروفون بی سیم UWP-D افزایش می دهد.

منظره یاب EVF و LCD

این دوربین مجهز به EVF 0.24 اینچی 1550K-dot و منظره یاب 3.5 اینچی 1550K-LCD است.

ضبط چند فرمتی

HXR-NX100 AVCHD و DV را ضبط می کند، مناسب برای گردش کار معمولی، XAVC S 50 مگابیت بر ثانیه، که کیفیت تصویر بهتری را درک می کند.

نمایه های تصویر

با تنظیم حداکثر 99 پارامتر مانند گاما، زانو، سطح مشکی، الگوی رنگ/سطح/فاز و موارد دیگر، می‌توانید ظاهر فیلم‌ها را قبل از عکس‌برداری به خوبی تنظیم کنید. پارامترهای تنظیم شده را می توان به عنوان نمایه همراه با تنظیمات دیگر ذخیره کرد و حداکثر شش پروفایل را می توان برای فراخوانی بعدی ذخیره کرد.

می‌توانید تنظیمات را از یک HXR-NX100 به HXR-NX100 دیگر کپی کنید تا کاربر بتواند با چندین دوربین در همان تنظیمات عکس‌برداری کند. نمایه های تصویر فقط با همان مدل دوربین کار می کنند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی دوربین فیلمبرداری سونی Sony HXR-NX100" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی دوربین فیلمبرداری سونی Sony HXR-NX100"، کلیک کنید.