افزایش امنیت کاربران در شبکه «شاد»/ کاهش شکایات و چالش ها
مدیر محصول شاد با بیان اینکه باتوجه به نیاز شکل گیری زیست امن کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، طی مصوبه ای در شورای عالی فضای مجازی و چارچوبی که آموزش و پرورش تدوین کرد، بخش شادبوم به اپلیکیشن شاد اضافه شد گفت: در این سرویس امکان همکاری بخش خصوصی با مدارس و آموزش و پرورش برای رفع نیازهای مخاطبان با ظرفیت جذاب فراهم شد.
خشایار فهیم در گفت وگو با یوکسیت، درباره دستاوردهای کانال شاد در دوره دولت سیزدهم در وزارت آموزش و پرورش گفت: بعد از دوران کرونا و در سال 1402 مسیله مهم این بود که حالا شاد پساکرونا چه صورتی به خود خواهد گرفت؟ در ابتدای کار هدف این بود که ارتباط دوسویه بین معلم و دانش آموز به وجود بیاید که بر خط باشد زیرا پیش از این ارتباط از طریق پیام رسان انجام می شد.
وی با بیان اینکه سرویس گفتگوی صوتی که در واقع آبان ماه 1400 رونمایی شد یکی از سرویس هایی بود که باعث شد معلم و دانش آموز و اعضای گروه بتوانند به صورت برخط با همدیگر در آن واحد گفتگو، تبادل نظر، پرسش و پاسخ داشته باشند و یکی از سرویس های پر طرفدار گروه های درسی شد افزود: از طرفی بهینه سازی اپلیکیشن برای نابینایان از خدماتی بود که در دی ماه 1400 برای نابینایان خدمت ارزنده ای به شمار رفت.
مدیر محصول شاد به سرویس شادبین اشاره کرد و ادامه داد: این سرویس در دی ماه 1400 اضافه شد. سرویس های اپلیکیشن شاد به یک موتور جستجوی امن کودک و نوجوان که مخاطب بتواند با سرچی که انجام می دهد نتایجی را متناسب با رده بندی سنی خود و پاسخ هایی با امنیت بالا دریافت کند تبدیل شد و خانواده نیز می تواند یک فضای جستجوی امن در اختیار فرزند خود قرار دهد تا در این حوزه جستجو و به نتایج دلخواه خود برسد.
فهیم با بیان اینکه در بهمن ماه سال 1400 بیشترین پهنای باند اینترنتی شاد تجربه شد گفت: همزمان حدود 3.2 میلیون نفر از شاد استفاده می کردند که یکی از تجربه های بزرگ در کشور بود.
وی به طراحی سرویس شاد بوم نیز اشاره کرد و افزود: باتوجه به نیاز شکل گیری زیست امن کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، طی مصوبه ای در شورای عالی فضای مجازی و چارچوبی که آموزش و پرورش تدوین کرد، بخش شادبوم به اپلیکیشن شاد اضافه شد که در آن امکان همکاری بخش خصوصی با مدارس و آموزش و پرورش برای رفع نیازهای مخاطبان با ظرفیت جذاب فراهم شد. همچنین آموزش و پرورش می تواند از ظرفیت ها و محصولات بخش خصوصی استفاده و آن را در اختیار مخاطبان قرار دهد و به این روش توانمندسازی در مدارس و مجموعه خدمات آموزش و پرورش اتفاق افتد.
مدیر محصول شاد با بیان اینکه بحث سرویس مدیریت یادگیری یا ال ام اس کمک کرد مدارس و معلم ها در کلاس بتوانند تکالیف، آزمون ها و فعالیت های کلاسی ثبت شده را در فضای مجازی و در خارج از مدرسه به تعامل بگذارند و با بچه ها مدیریت کنند ادامه داد: این سرویس یکی از سرویس های مهم در مدیریت یادگیری کلاس درس برای معلمان بود که به مرور تقویت خواهد شد.
فهیم با بیان اینکه VOD متنوع ترین زیست عموم آموزش ویدیویی کشور است که شرکت های مختلف ویدیوهای آموزشی خود را به اشتراک گذاشته و بچه ها به صورت رایگان از این فیلم ها استفاده می کنند و نیاز به خرید اشتراک ندارند عنوان کرد: تنها فرق آن با شاد پایه این است که مصرف ترافیک در آن رایگان نیست.
وی با بیان اینکه تاکنون بیش از صدها رویداد در شاد برگزار شده است افزود: توجه به ساحت های پرورشی در کنار آموزشی از طریق رویدادها، بخش های فیلم و سریال و سرگرمی، بازی هایی که در اختیار بچه ها قرار گرفته به نوعی توجه ویژه به بخش پرورشی و تربیتی کارهای آموزش و پرورش را نشان می دهد.
مدیر محصول شاد یکی از نکات بسیار مهم در این سال ها را توجه به امنیت اطلاعات و کاربران در شبکه شاد دانست که کارهای مختلفی برای آن انجام شده و سرویس های مختلفی از جمله هوش مصنوعی برای این حوزه توسعه یافته است و در این خصوص گفت: با کمک هوش مصنوعی در شاد امنیت برای بچه ها افزایش یافته و این از مسایلی بود که بسیار در فضای مجازی اهمیت داشت و حجم شکایت ها و چالش هایی که وجود داشته به شدت کاهش پیدا کرده است.
فهیم اظهار امیدواری کرد با خدمات و سرویس های ارایه شده به رشد و توسعه انسانی نسل بعد و نهایتا کشوری آبادتر و بهتر در کنار همدیگر کمک شود.
پایان خبر یوکسیت
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "افزایش امنیت کاربران در شبکه «شاد»/ کاهش شکایات و چالش ها" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "افزایش امنیت کاربران در شبکه «شاد»/ کاهش شکایات و چالش ها"، کلیک کنید.