قارچ گانودرما چه خواصی دارد

اگر شما نیز نام قارچ گانودرما را شنیده باشید، به دنبال پاسخ این سوال خواهید بود که قارچ های گانودرما چه هستند و چه فوایدی دارند؟ شاید تصور کنید که تمامی قارچ های قرمز سمی و مضر هستند؛ اما اینطور نیست. گانودرما نوعی قارچ قرمز رنگ است که امروزه در سراسر جهان شناخته شده و دارای مصارف خوراکی و دارویی است؛ چراکه خواص بسیاری دارد. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا با این قارچ آشنا شده و به ارزش غذایی، فواید و کاربرد آن پی ببرید.

قارچ گانودرما چه خواصی دارد

گانودرما چیست؟

قارچ گانودرما (Ganoderma Mushrooms) به صورت خودرو بر روی تنه درختان و بافت های چوبی ایجاد می شود اما در سال های اخیر در مزارع پرورش قارچ کشت می شود. این قارچ دارای 80 گونه مختلف است که ظاهری متفاوت از قارچ های چتری دارد. شکل هاگدان گیاه، شبیه به کلیه انسان است و رنگ قرمز یا قهوه ای دارد. طبع گانودرما سرد و تر بوده و حاوی 400 ماده غذایی ارزشمند است. این قارچ خواص درمانی بسیاری دارد و از گذشته در کشورهای آسیای شرقی جایگاه ویژه ای در طب سنتی داشته است. مردم ژاپن در گذشته این قارچ را به عنوان پادشاه گیاهان دارویی می شناختند و برای آن ارزش زیادی قایل بوده اند.

در آن زمان استفاده از گانودرما تنها برای پادشاهان و بزرگان فراهم بوده است و مردم عادی به آن دسترسی نداشتند. در چین باستان از قارچ گانودرما برای تبخال تناسلی و درمان بیماری های دیگر استفاده می شد و آن را ترکیبی برای افزایش طول عمر و جوانی می دانستند. ارزش غذایی قارچ گانودرما در حدود 90 درصد این قارچ از آب تشکیل شده است و ده درصد دیگر آن شامل پروتیین، چربی، کربوهیدرات، فیبر و خاکستر می باشد. پروتیین موجود در این قارچ سرشار از لیزین و لوسین است و همچنین کلیه اسیدهای آمینه را تامین می کند. میزان چربی کم موجود در قارچ گانودرما آن را به ماده غذایی مفیدی برای بدن تبدیل کرده است. این قارچ انواع ویتامین های گروه B، E، C و D را برای بدن تامین خواهد کرد.

برخی مواد معدنی موجود در این قارچ در هر 100 گرم از آن در جدول زیر ارایه شده است. در این مقاله قصد داریم به طور اجمالی شما را با قارچ گانودرما و خواص آن آشنا کنیم. همچنین شما می توانید برای اطلاع دقیق از نحوه مصرف، مشاهده قیمت و سفارش و یا خواص قارچ گانودرما به صفحات زیر مراجعه نمایید. قارچ گانودرما لوسیدوم که به عنوان قارچ ریشی هم شناخته می شود یک قارچ با طعمی تلخ است که بیش از دو هزار سال در طب سنتی چینی ها در درمان شرایط مختلف به کار رفته می رود.  این قارچ که جزو قلیایی ترین مواد غذایی در جهان است، ارزش تغذیه ای بسیار زیادی دارد و پیشینه استفاده از این قارچ در طب سنتی به بیش از 2000 سال پیش بازمی گردد.

نام علمی آن گانودرما لوسیدوم است و گونه ای از قارچ های قرمز محسوب می شود. هم ساقه و هم کلاهک این قارچ در برگیرنده موادی به نام بتاگلوکان هاست که می تواند قدرت سیستم ایمنی را بهبود ببخشد.  افراد ثروتمند در دوران باستان از این قارچ شگفت انگیز به امید آرامش استفاده می کردند. در حال حاضر به این قارچ پادشاه گیاهان گفته می شود. گانودرما می تواند سلامت و طول عمر افراد را بیشتر کند. این قارچ سال هاست که در طب چینی برای درمان بیماری های مختلفی همچون درد بدن، سرطان و بیماری کبدی مورد استفاده قرار می گیرد. گانودرما لوسیدوم یک قارچ بزرگ و سفت است که برای درمان شرایط مختلفی از آن استفاده می شود.

این قارچ که با نام لینگژی هم شناخته می شود می تواند مزایای مختلفی بر روی سیستم ایمنی، سیستم قلبی عروقی و غدد مختلف مانند پروستات داشته باشد. اگرچه برای این قارچ عوارض خاصی گزارش نشده است اما باید بدانید برای چه بیماری هایی از این قارچ استفاده می کنید و قبل از مصرف قارچ گانودرما با پزشک خود مشورت نمایید. این قارچ می تواند با برخی داروها تداخل ایجاد کند. این قارچ برای مشکلات روحی و نورولوژیکی متعددی هم تجویز می شود. قارچ گانودرما در رنگ های مختلف وجود دارد اما گونه قرمز رنگ آن بیشتر از سایر گونه ها کشت و مورد استفاده قرار می گیرد. قارچ ریشی برای پخت و پز استفاده نمی شود زیرا طعم تلخ بسیار تندی دارد. شما نمی توانید این قارچ را در سوپرمارکت ها یا فروشگاه ها بیابید.

این نوع قارچ تنها برای مقاصد پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. قارچ گانودرما در ابتدا در حیات وحش رشد پیدا می کرد اما در حال حاضر در مزارع  و زمین های خاصی کشت می شود. این قارچ به کمک روش کشت بافت رشد داده می شود. این فرآیند از تکنیک جداسازی سانتریفوژی برای حفظ مواد مغذی موجود در قارچ استفاده می کند. قارچ گانودرما که یک قارچ غیر سمی است با نام های ری شی و جان افزا نیز شناخته می شود در طب شرقی جایگاه ویژه ای دارد. قارچ گانودرما در مناطق گرم و مرطوب آسیا می روید. قارچ گانودرما صد ها سال قدمت دارند و انواع مختلفی داشته که هر کدام خواص درمانی و دارویی خاص خود را دارند.

رنگ قارچامودرما قرمز بوده و از نوع قارچ های چتری است و بر روی تنه درختان و چوب رشد می کند.قارچ گانودرما وحشی و خود رو است اما با توجه به خواص درمانی و تجاری که دارد به صورت پرورشی نیز یافت می شود. از قهرچ گانودرما به صورت تازه استفاده می کنند اما برخی افراد به دلیل طعم تلخ آن از پودر و یا عصاره این قارچ استفاده می کنند. در ادامه به بررسی بیشتر قارچ گانودرما می پردازیم. در این مطلب که در رابطه با قارچ گانودرما است به بررسی مواردی از جمله خواص قارچ گانودرما، خواص قهوه برای ترک اعتیاد ، تقویت سیستم ایمنی، قارچ گانودرما برای حفظ سلامت قلب، گاحودرما و زگیل تناسلی، گانودرما و دیابت، گانودرما برای لاغری، چای قارچ گانودرما و در نهایت مضرات فارچ گانودرما می پردازیم.

خواص قارچ گانودرما

قارچ گانودرما خواص و فواید فراوانی دارد. این قارچ سرشار از آنتی اکسیدان ها، پلی ساکارید ها، کلسیم، آدنوزین، پروتیین، آلکالوییدها، پتاسیم، فسفر، استرول های گیاهی، بتا گلوکان، تری ترپن ها، ویتامین های گروه B، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E و ویتامین D است و به همین دلیل خواص درمانی فراوانی دارد. از جمله خواص قارچانودرما می توان به مواردی مانند تقویت سیستم ایمنی، کاهش وزن، حفظ سلامت قلب، خواص ضد سرطان، کنترل قند خون، کاهش التهابات، بهبود آلرژی، محافظت از دستگاه گوارش، سلامت کلیه، درمان کبد چرب، درمان هپاتیت، محافظت از ساختار اعصاب، بهبود خواب، دفع سموم بدن، بهداشت روان، تقویت عضلات، درمان افسردگی، درمان عفونت، سلاپت پوست، درمان عفونت ادراری و غیره اشاره کرد. در ادامه به بررسی چند مورد از خواص قارچ گانودرما می پردازیم.

قارچ گانودرما چیست؟ چرا گانودرما را پادشاه گیاهان دارویی، جان افزا، اکثیر جوانی می نامند؟ خواص گانودرما را می شناسید؟ گانودرما لوسیدوم یکی از ارزشمند ترین مواد خوراکی است که در گروه گیاهان دارویی قرار می گیرد. تحقیقات بسیاری در زمینه خاصیت قهوه دکتر بیز برای زود انزالی صورت گرفته که همگی دلالت بر مغذی بودن قهوه گانودرما دارد. متخصصین تغذیه با توجه به فواید گانودرما لوسیدوم، این گیاه شفابخش را جایگزین و مکمل بسیاری از داروهای شیمیایی و زیان بخش دانسته اند. گانودرما در ایران به خوبی رشد می کند و با اقلیم ایران سازگار است. اگر سلامت جسمانی، نشاط روحی و عمری طولانی می خواهید، این مطلب برای شما نوشته شده است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "قارچ گانودرما چه خواصی دارد" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "قارچ گانودرما چه خواصی دارد"، کلیک کنید.