نقد و بررسی گیمبال لرزشگیر ژیون Zhiyun Weebill-S Gimbal Stabilizer

تثبیت کننده WEEBILL-S Xeon Tech، در حالی که طراحی دسته پایین الهام گرفته از مدل قبلی، WEEBILL LAB را حفظ می کند، از فرم بسیار فشرده تر و طیف وسیعی از ویژگی های جدید بهره می برد. طراحی ارگونومیک به سبک اسلینگ با دسته عقب امکان تغییر حالت آسان از پایین و عملکرد بهتر در موقعیت های دیگر را فراهم می کند. سایر پیشرفت ها شامل موتورهای قدرتمندتر و الگوریتم ضد لرزش پیشرفته است. WEEBILL-S با افزایش گشتاور موتور تا 300 درصد و حساسیت تا 50 درصد، تعادل بهینه ترکیب‌های سنگین‌تر دوربین و لنز، مانند Canon 5D Mark IV مجهز به لنز زوم 24-70 میلی‌متری را ممکن می‌سازد.

همراه با WEEBILL-S، ماژول انتقال تصویر TransMount به عنوان یک لوازم جانبی اختیاری ارائه می شود. این دستگاه کوچک که برای اتصال آسان زیر صفحه آزادسازی سریع WEEBILL-S طراحی شده است، پخش بی سیم را با حداکثر وضوح 1080p30 و برد تا 100 متر امکان پذیر می کند. با استفاده از ماژول های گیرنده مجزا، امکان اتصال همزمان تا سه دستگاه از جمله گوشی های هوشمند، تبلت ها و برخی مانیتورهای حرفه ای وجود دارد.

اپلیکیشن ZY Play که توسط Xeon Tech ساخته شده است، با سیستم عامل های iOS و Android سازگار است و برای کار با ماژول انتقال تصویر به منظور ارائه کنترل گیمبال دقیق تر ارتقا یافته است. تابعی به نام SmartFollow 2.0 در این برنامه با ماژول و ویژگی کار می کند ردیابی دقیق اشیا مستقیماً از طریق برنامه ارائه می شود. ابزاری به نام همگام سازی حرکت همچنین امکان نظارت در زمان واقعی و کنترل حرکت همزمان را فراهم می کند.

همچنین بهبودهایی در ویژگی های استاندارد از جمله وجود دارد ViaTouch 2.0 به شما امکان می دهد عملکردها و تنظیمات مختلف دوربین و گیمبال را مستقیماً از صفحه نمایش تلفن هوشمند خود کنترل کنید. این موارد شامل زوم و فوکوس (در صورت پشتیبانی توسط دوربین)، سرعت ردیابی، ISO، دیافراگم و موارد دیگر می باشد. از دیگر ویژگی‌های برنامه ZY Play می‌توان به ابزارهای رندر خلاقانه مانند پانوراما، تایم لپس، گذر حرکتی و تایم لپس نوردهی طولانی و موارد دیگر اشاره کرد.

WEEBILL-S دارای شش حالت عملیاتی است F. این حالت ها عبارتند از:

  • حالت POV کامل: این حالت امکان چرخش 360 درجه به طور همزمان در هر سه محور را فراهم می کند و برای عکاسی از دید اول شخص (POV) ایده آل است.
  • حالت گرداب: این حالت به شما این امکان را می دهد که کل نمای اطراف دوربین را به صورت 360 درجه ثبت کنید و جلوه های ویژه و چرخشی ایجاد کنید.

برای توضیحات کامل هر شش حالت، لطفاً بخش ویژگی های زیر را ببینید.

WEEBILL-S با دوربین های سازگار، قابلیت کنترل الکترونیکی فوکوس واگن برقی یکپارچه روی بدنه گیمبال محکم می شود. همچنین با استفاده از موتورهای اضافی همچنین امکان کنترل مکانیکی فوکوس و زوم وجود دارد. این گیمبال از موتورهای TransMount و تمامی لوازم جانبی TransMount که با مدل قبلی سازگاری دارند پشتیبانی می کند. از جمله این لوازم جانبی می توانید کیت آداپتور راه اندازی سریع لازم به ذکر است که پس از انتشار محبوبیت زیادی به دست آورد.

لوازم جانبی WEEBILL-S شامل موارد زیر است:

  • صفحه آزادسازی سریع دو لایه Arca Swiss/Manfrotto
  • جعبه تحویل
  • سه پایه مینی: این سه پایه چند کاره هم به عنوان پایه و هم به عنوان دسته قابل استفاده است. همچنین برای حالت تعلیق و تیراندازی در سطح پایین، این مینی سه پایه به دسته عقب متصل شده و به عنوان دسته بالایی عمل می کند و در واقع برای تکمیل عملکرد گیمبال در این حالت مورد نیاز است.

توجه:

گیمبال WEEBILL-S با بسیاری از باتری‌های 18650 غیر اصل سازگار نیست، زیرا برای عملکرد صحیح به مدل‌های کمی کوتاه‌تر تولید شده توسط Zhiyun-Tech نیاز دارد. بنابراین توصیه می شود فقط از باتری های Zhiyun-Tech 18650 استفاده کنید.

سازگاری

برای لیست کامل دوربین های سازگار، لطفاً به آخرین اطلاعات سازگاری در صفحه وب سایت Zhiyun-Tech یا فایل PDF مراجعه کنید.

توابع اساسی

طراحی بهبود یافته

WEEBILL-S از طراحی دسته عقب مدل قبلی خود، WEEBILL LAB الهام گرفته شده است، اما دارای فرم فشرده تر و ویژگی های جدید است. این ویژگی ها شامل موتورهای به روز شده و الگوریتم ضد لرزش قوی تر است.

ماژول انتقال تصویر TransMount

WEEBILL-S از ماژول انتقال تصویر TransMount پشتیبانی می کند که در همان زمان ارسال می شود. این ماژول کوچک در زیر صفحه اتصال گیمبال نصب شده و قابلیت انتقال تصویر 1080p30 تا برد 100 متر را به گیرنده های سازگار فراهم می کند. حداکثر سه گیرنده را پشتیبانی می کند و امکان پخش همزمان به سه دستگاه، از جمله گوشی های هوشمند، تبلت ها و برخی مانیتورها را فراهم می کند.

برنامه ZY Play ارتقا یافته است

برنامه همراه ZY Play برای iOS و Android ارتقا یافته است تا با ماژول انتقال تصویر TransMount کار کند تا از گردش کار بهینه اطمینان حاصل شود. بسیاری از ویژگی ها مانند ViaTouch 2.0 نیز به روز شده اند تا مستقل از ماژول انتقال تصویر کار کنند.

6 حالت کار

حالت POV برد کامل

امکان چرخش 360 درجه همزمان در هر سه محور را فراهم می کند. به این ترتیب، مهم نیست که چقدر گیمبال را در یک جهت حرکت می‌دهید، دوربین در جای خود باقی می‌ماند و امکان عکس‌برداری واقعی POV را فراهم می‌کند.

حالت گرداب

عکس های 360 درجه به سبک بشکه (Barrel shot) ایجاد کنید.

حالت برو

برای فیلم های اکشن و برنامه های مشابه، با حداکثر سرعت تعقیب اجرا می شود.

حالت PF

با چرخش گیمبال به چپ و راست، دوربین نیز در همان جهت می چرخد. این ویژگی برای فیلم های هایپرلپس تایم لپس بسیار مفید است.

حالت F

دوربین حرکت دسته گیمبال را دنبال می کند.

حالت L

همزمان با تقلید از حرکات دالی یا جیب، سوژه را در فوکوس نگه می دارد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی گیمبال لرزشگیر ژیون Zhiyun Weebill-S Gimbal Stabilizer" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی گیمبال لرزشگیر ژیون Zhiyun Weebill-S Gimbal Stabilizer"، کلیک کنید.