مرزبانی از چه تجهیزاتی برای پایش مرزها استفاده می‌کند؟

مرزبانی از چه تجهیزاتی برای پایش مرزها استفاده می‌کند؟

فرمانده مرزبانی فراجا گفت: مرزبانی کشور ما برای حفاظت هرچه بهتر از مرزها، از تجهیزات الکترونیکی جدید و ایرانی استفاده می‌کند.

سردار احمد علی گودرزی در گفت‌وگو با یوکسیت با اشاره به تجهیزات مرزبانی برای پایش مرزها گفت: کشور ما بیش از ۶ هزار کیلومتر مرز خاکی و بیش از ۲ هزار کیلومتر مرز آبی با کشورهای همسایه دارد که وظیفه برقراری امنیت در ۹۶ درصد از این مرزها با مرزبانی فراجاست و چهار درصد باقی مانده نیز به دلایل امنیتی به سپاه و ارتش واگذار شده است.

وی افزود: از آنجایی که کشور ما بسیار پهناور است و برقراری امنیت در این مسیرها سخت است؛ ما در مرزبانی همواره به دنبال هوشمندسازی سیستم‌های خودمان هستیم تا با این اقدامات مرزبانان ما از بهترین تجهیزات استفاده کرده و وظایف خود را به بهترین شکل انجام دهند. در همین راستا ما از وسایل الکترونیکی جدید بسیاری در مرزبانی استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به آخرین تجهیزات مرزبانی افزود: ما انواع ریزپرنده‌ها را در اختیار مرزبانان قرار داده‌ایم و برای بررسی و پایش مرزها از آنها استفاده می‌کنیم. همچنین از انواع رادارهای ساحلی و غیرساحلی برای برقراری امنیت در مرزها استفاده می‌کنیم.

فرمانده مرزبانی فراجا ادامه داد: از دیگر تجهیزات به روز ما، دوربین‌های الکترونیکی اپتیکی و فیبرهای نوری هستند. عمده این تجهیزات مخصوصا دوربین‌های اپتیکی، ساخت کشور خودمان هستند و ما با خرید از شرکت های ایرانی، از کالای ایرانی و تولید در کشور حمایت می‌کنیم. 

گودرزی گفت: ما همچنین از  انواع حسگرها در مرزها استفاده می‌کنیم که اگر این حسگرها به سلاح‌های پیشرفته وصل شوند؛ هر کسی که به شکل غیرمجاز از مرز عبور کند را مورد شناسایی و برخورد قرار می‌دهد. ما همچنین در کمین های خودمان، از دوربین های دید در شب استفاده می کنیم و در شب ها نیز دیگر مشکلی نداریم. 

فرمانده مرزبانی فراجا ادامه داد: علاوه بر این دوربین‌ها و حسگرها، ما از انواع مختلفی از  بالگردها، هلی‌شات‌ها و پهپادها نیز برای بررسی مرزها استفاده می‌کنیم. البته در کنار این تجهیزات، ما نیروی انسانی کارآزموده و مسلطی داریم و اشراف اطلاعاتی خوبی نیز بر رفتار و عملکرد مجرمان و اشرار در مرزها داریم.

گودرزی معتقد است که مجموعه مرزبانی در میام تمام رده های پلیس تخصصی، سخت ترین مسئولیت را بر عهده دارد و این کار بسیار طاقت فرساست.

پایان خبر یوکسیت 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "مرزبانی از چه تجهیزاتی برای پایش مرزها استفاده می‌کند؟" هستید؟ با کلیک بر روی حوادث، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "مرزبانی از چه تجهیزاتی برای پایش مرزها استفاده می‌کند؟"، کلیک کنید.