شرایط افتتاح حساب در ترکیه

اگر می خواهید این کشور شگفت انگیز را خانه خود کنید. شما به یک حساب بانکی محلی نیاز دارید. اگر یک حساب ارزی در ترکیه باز کنید بدون شک با موارد ضروری روزمره مانند امضای قراردادهای تلفن همراه و دسترسی به اینترنت دست و پنجه نرم خواهید کرد.

شرایط افتتاح حساب در ترکیه

در شرکت مهاجرتی شاهان همه چیزهایی که باید در مورد افتتاح حساب بانکی در ترکیه بدانید آورده شده است.

افتتاح حساب در ترکیه امروزه جایگاه ویژه ای دارد زیرا محدودیت های زیادی وجود دارد. زیرا بسیاری از ایرانیان از بانکداری بین المللی کنار گذاشته شده اند. و افتتاح حساب در ترکیه می تواند بسیار مفید باشد.

به همین دلیل نیاز به افتتاح حساب بانکی در ترکیه افزایش یافته است. می توانم بپرسم چه نوع حساب ارزی می توانید در ترکیه باز کنید؟

چه در ترکیه زندگی کنید و چه نباشید، می توانید از خدمات گروه فورکی برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه استفاده کنید. جالب است بدانید افتتاح حساب بانکی در ترکیه بدون اقامت در ترکیه امکان پذیر است و می توانید در ترکیه، ایش بانک، بانک وکف ترکیه حساب باز کنید.

علاوه بر این امکان دریافت سند بانکی در ترکیه نیز وجود دارد. در این مقاله ما تمام سوالات شما در مورد افتتاح حساب بین المللی در ترکیه را ارائه خواهیم کرد. و خواهید دید که افتتاح حساب نقدی در ترکیه راحت تر از آن چیزی است که فکر می کنید.

بر اساس تغییر سیاست‌ها و مقررات بانکی در ترکیه، تقریباً از پایان سال ۲۰۲۱، بانک‌های ترکیه مانند زریم بانک، ایش بانک و وکیف بانک برای ایرانیان و برخی ملیت‌های دیگر حساب ارزی به دلار باز نمی‌کنند. اما امکان افتتاح حساب بانکی به ارزهای دیگر مانند یورو و لیر وجود دارد.

بد نیست بدانید که بانک های ترکیه به دلیل مسائل مربوط به تحریم های بین المللی و مشکلات مالی ممکن است در افتتاح حساب برای شهروندان ایرانی سخت گیری کنند.

لیست سیاه پولشویی FATF و قرار گرفتن ایران در این فهرست ممکن است باز کردن حساب در ترکیه را برای شهروندان ایرانی دشوار کند.

اما تا ابتدای سال 2021 امکان افتتاح حساب دلاری ایران در ترکیه بدون نیاز به کارت اقامت وجود داشت اما در حال حاضر به دلیل تحریم های اعمال شده امکان افتتاح حساب دلاری برای ایرانیان وجود ندارد.

در کدام بانک های ترکیه می توان حساب باز کرد؟

در حال حاضر سه بانک در ترکیه به ایرانیان خدمات بانکی ارائه می کنند.

وب سایت Lloc – زیارت بانک / زیارت بانک

Вэбсайт – İşbank – Türkiye İş Bankası

خرید داده – Türkiye Vakıflar Bankası
افتتاح حساب در بانک ترکیه

بانک ترکیه یکی از بانک هایی است که به شهروندان ایرانی خدمات بانکی ارائه می کند. این بانک بیش از 1000 شعبه در سراسر ترکیه دارد. دفتر مرکزی بانک کشاورزی در استانبول، منطقه بشیکتاش واقع شده است.

چند بانک به ایرانیان خدمات بانکی ارائه می کنند. اما اگر در ترکیه زندگی نمی کنید، می توانید در این کشور حساب باز کنید. بانک کشاورزی یکی از بانک هایی است که به ایرانیان خدمات بانکی ارائه می کند. تقریباً هر ایرانی می تواند در بانک ترکیه حساب کشاورزی باز کند. وضعیت سود این بانک را اینجا بررسی کنید

حساب هو بولا ho Ish Bank Türkiye

همچنین امکان افتتاح حساب در ایش بانک ترکیه برای ایرانیان وجود دارد. بانک ایش ترکیه، بزرگترین بانک ترکیه، هر از چند گاهی پذیرای ایرانیان است. برای افتتاح حساب در این بانک، اتباع خارجی باید اصل گذرنامه، شماره مالیات و در برخی شعب کارت اقامت داشته باشند.

مزایای یک حساب بانکی در Ash Bank

همانند ایران می توانید در بانک های ترکیه حساب مشترک افتتاح کنید. حساب های افتتاح شده در ترکیه شامل SWIFT و E-ban هستند. یعنی پس از افتتاح حساب SWIFT و e-ban می توانید حساب خود را در ترکیه دریافت کنید.

افتتاح حساب بانکی در ترکیه بدون اقامت 2024

از آنجایی که می توانید از طریق اینترنت به خدمات بانکی دسترسی داشته باشید، برای افتتاح حساب نیازی به داشتن شهروند ترکیه نیست. از آنجایی که برخی از بانک ها به شماره تلفن ترکیه نیاز دارند، باید یک خط با شماره تلفن ترکیه داشته باشید.

ما بخشی از “گروه هلدینگ فورکی” هستیم. 4KGroup تمام این کارها را برای شما انجام می دهد که فقط به استانبول بروید.

مراحل افتتاح حساب بانکی به ارز خارجی (یورو و لیر) در ترکیه 2024

برای افتتاح حساب در ترکیه به دو چیز مهم نیاز دارید:

1- سیم کارت ترکیه به نام شما (که خرید آن در فرودگاه توصیه می شود زیرا مدت اعتبار آن تا 6 ماه می باشد.

سال 2024 است

توجه داشته باشید که از ابتدای سال 2024، بانک های ترکیه مانند Zareem Bank و İş Bank به مشتریان خود اجازه داده اند هنگام افتتاح حساب از خطوط تلفن همراه ایرانی خود استفاده کنند.

در این صورت برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه داشتن سیم کارت ترکیه اجباری نیست و می توانید هنگام افتتاح حساب بانکی از خط تلفن همراه شخصی خود در ایران یا حتی در کشور دیگری استفاده کنید.

2- کد مالیاتی

این دو چیز اساسی است که هر کسی که می خواهد حساب بانکی در ترکیه باز کند به آن نیاز دارد.

برای دریافت شماره مالیات می توانید با پاسپورت خود به نزدیک ترین اداره مالیات مراجعه کنید یا به صورت آنلاین شماره مالیات دریافت کنید.

سپس می توانید با این مدارک به بانک مورد نظر خود مراجعه کرده و برای افتتاح حساب اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت شماره مالیاتی

اصل پاسپورت، کپی صفحه عکس و کپی صفحه با آخرین مهر ورود به ترکیه

با تمامی مدارک ذکر شده می توانید یک حساب بانکی بر اساس دلار، یورو و لیر ترکیه داشته باشید. به عبارتی امکان افتتاح حساب دلاری و یورویی در ترکیه وجود دارد.

همچنین پس از مراجعه به بانک به یاد داشته باشید که در هنگام ارسال مدارک به آدرس نیاز خواهید داشت.

آیا در صورت نداشتن آپارتمان و آدرس دائم و پاسپورت میتوانیم در ترکیه حساب ارزی (یورو و لیر) افتتاح کنیم؟

در بانک های ترکیه، احتمالاً تصمیمات به صورت موردی اتخاذ می شود. این بدان معناست که مدیران شعب و حتی کارمندان می توانند خودسرانه عمل کنند و تصمیم بگیرند که آیا حساب بانکی باز کنند، اطلاعات بخواهند و غیره.

بدون شک این مشکل در تمامی شعب بانک ها به یک اندازه تجربه نمی شود. به عنوان مثال، ممکن است یک شعبه از شما بخواهد که برای باز کردن حساب خود مبلغ مشخصی را برای مدت معینی واریز کنید، در حالی که شعبه دیگری از همان بانک این کار را نمی کند.

اما در هر صورت برای افتتاح حساب بانکی باید آدرس داشته باشید زیرا ارائه اطلاعات آدرس یکی از اقدامات ضروری برای افتتاح حساب بانکی است. البته لازم به ذکر است که برخی از شعب ممکن است ترجیح دهند این اطلاعات را از شما دریافت نکنند.

آیا می توان بدون اقامت ترکیه حساب بانکی باز کرد و پول واریز کرد؟

افتتاح حساب بانکی در ترکیه برای اتباع خارجی به صورت مستقیم و بدون نیاز به واریز وجه به حساب انجام می شود.

در برخی موارد افراد یا شرکت هایی که ارتباطات بانکی خاصی دارند می توانند با دریافت مبلغی از شما و بدون واریز آن مبلغ، حساب بانکی به نام شما در ترکیه افتتاح کنند.

این امکان وجود دارد اما یک نکته را باید به خاطر داشت که قبل از شروع هر گونه فعالیت مالی و ارسال وجه باید تایید شود که فرآیند ارسال پول به این افراد یا شرکت ها به صورت قانونی و بر اساس مقررات مربوطه انجام می شود.

همچنین، ارزیابی دقیق معامله و اطمینان از اعتبار و قابلیت اطمینان تاجر بسیار مهم است.

پس از افتتاح بانک در ترکیه، بلافاصله کارت بانکی بین المللی صادر و در اختیار شما قرار می گیرد. کل فرآیند فقط یک روز طول می کشد. حساب های باز به یورو و لیر در دسترس هستند. هر یک از این حساب ها مستقل هستند و شماره حساب متفاوتی به آنها اختصاص داده می شود.

برای استفاده از این کارت ها ابتدا باید آن ها را در شعبه بانک فعال کنید اما مدت زمان استفاده از کارت از 4 سال به 8 سال قابل افزایش است.

توجه داشته باشید که تنها چند شعبه در ترکیه برای افراد غیر مقیم بدون موجودی اولیه حساب بانکی باز می کنند. اکثر این شعب نیز مایل به افتتاح حساب برای دارندگان پاسپورت بر اساس رابطه و اعتبار خود هستند. پیشنهاد می شود در یکی از بانک های ترکیه حساب باز کنید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "شرایط افتتاح حساب در ترکیه" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "شرایط افتتاح حساب در ترکیه"، کلیک کنید.