تقاضای 2300 زوج برای دریافت تسهیلات تشویقی 500 میلیون تومانی دهه شصتی ها/ شرایط دریافت تسهیلات

تقاضای 2300 زوج برای دریافت تسهیلات تشویقی 500 میلیون تومانی دهه شصتی ها/ شرایط دریافت تسهیلات

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری با بیان اینکه تاکنون بیش از 2300 زوج، تقاضای دریافت تسهیلات تشویقی ازدواج به متولدین دهه شصتی را داشته اند، اعلام کرد: کسانی که شرایط دریافت وام را داشته اند 1200 زوج بوده که به بانک و معاونت روستایی معرفی شدند و بقیه ثبت نام کنندگان هم در دست بررسی هستند.

انسیه خزعلی در گفت وگو با یوکسیت، درباره ارایه تسهیلات تشویقی ازدواج به متولدین دهه 60 ساکن در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت با کارمزد 4 درصد، بیان کرد: در طرح وام ازدواج متولدین دهه 60 ساکن در مناطق روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت، میزان وام 500 میلیون است که سقف 100 میلیون تومان تسهیلات برای ازدواج، 200 میلیون تومان برای خرید اقساطی جهیزیه و 200 میلیون تومان وام اشتغال است. به عبارتی به زوج دهه شصتی به طور کلی 500 میلیون تومان وام پرداخت می شود.

وی درخصوص نحوه شرایط دریافت این وام، توضیح داد: دارا بودن تابعیت کشور ایران، عشایر یا ساکن روستا و یا شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت، مجرد بودن زوجین و تاریخ تولد افراد در دهه 60 در بازه تاریخی یک فروردین 1360 تا 29 اسفند 1369 و تاریخ عقد زوجین از 30 خرداد سال 1402 تا 29 اسفند سال 1402 و دارا بودن حساب در بانک یوکسیت، از شرایط عمومی متقاضیان دریافت تسهیلات است.

خزعلی با بیان اینکه تضامین تسهیلات گیرندگان براساس اعتبارسنجی سامانه ضمان بانک انجام می شود، اظهار کرد: به زوجین دارای شرایط بند الف این آیین نامه، تسهیلات اشتغال تا سقف 200 میلیون تومان به ازای هر طرح اشتغالی پرداخت می شود و سقف اعطای تسهیلات اشتغال به زوجین 200 میلیون تومان تعیین شده است.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری با بیان اینکه تاکنون بیش از 4600 نفر معادل 2300 زوج، تقاضای دریافت این وام را داشته اند، خاطرنشان کرد: کسانی که شرایط دریافت وام را داشته اند 1200 زوج بوده که به بانک و معاونت روستایی معرفی شدند و بقیه ثبت نام کنندگان هم در دست بررسی هستند.

وی افزود: تاکنون بیش از 500 زوج این وام را دریافت کرده اند و مابقی هم در حال طی کردن مراحل اداری هستند؛ برخی از زوجین معرفی شده امکان آوردن ضامن را نداشتند و برخی امکان پرداخت اقساط را و لذا انصراف دادند.

خزعلی درخصوص وضعیت پشت نوبتی های این وام گفت: اگر مسایل اداری و مدارک تکمیل شود کسی پشت نوبت نمی ماند چراکه سقفی که با معاونت روستایی و تامین اجتماعی کشاورزان و بانک یوکسیت قرارداد بسته ایم، قابلیت پوشش دهی همه زوجین دهه شصتی روستایی را دارد.

پایان خبر یوکسیت

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تقاضای 2300 زوج برای دریافت تسهیلات تشویقی 500 میلیون تومانی دهه شصتی ها/ شرایط دریافت تسهیلات" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تقاضای 2300 زوج برای دریافت تسهیلات تشویقی 500 میلیون تومانی دهه شصتی ها/ شرایط دریافت تسهیلات"، کلیک کنید.