ترفندهای ارتباط تلفنی | خلاصه کتاب فرشید نادری نژاد

ترفندهای ارتباط تلفنی | خلاصه کتاب فرشید نادری نژاد

خلاصه کتاب ترفندهای ارتباط تلفنی ( نویسنده فرشید نادری نژاد )

تا حالا شده از تلفن زدن وحشت داشته باشی یا مکالمات تلفنی برات استرس زا باشه؟ خلاصه کتاب ترفندهای ارتباط تلفنی ( نویسنده فرشید نادری نژاد ) یه راهنمای کامله که بهت یاد میده چطور با اعتماد به نفس و اقتدار پشت تلفن صحبت کنی. این کتاب پر از تکنیک ها و ترفندهای کاربردیه که ترس و اضطراب مکالمات تلفنی رو از بین می بره و بهت کمک می کنه ارتباطات مؤثرتری داشته باشی، چه تو زندگی شخصی و چه تو محیط کار. این مقاله هم همین خلاصه ی کاربردی رو برات آورده.

تلفن، با اینکه یه ابزار فوق العاده کاربردیه، برای خیلی ها مثل یه غول ترسناک می مونه. فکر کن، باید با یه آدم مهم پشت تلفن حرف بزنی، اما هی امروز و فردا می کنی. بالاخره جرات می کنی و شماره رو می گیری. صدای بوق که می پیچه، قلبت میاد تو دهنت، خدا خدا می کنی کسی جواب نده! اگه شانس یارت نباشه و گوشی رو برداره، تازه اول ماجرای عذابه: چطور سلام و احوالپرسی کنی؟ چطور منظورتو برسونی؟ چطور تو لحظه جوابای مناسب تو آستینت داشته باشی؟ بعد از اینکه تماس تموم میشه، احتمالا چند بار خودت رو سرزنش می کنی و کلی انرژی از دست میدی. اگه این سناریو برات آشناست، پس درست اومدی! چون کتاب ترفندهای ارتباط تلفنی فرشید نادری نژاد دقیقا برای همین مشکلات راه حل داره.

این کتاب فقط یه مجموعه از توصیه های خشک و خالی نیست، بلکه یه نقشه راه عملی و گام به گامه برای اینکه تبدیل به یه ارتباط گر حرفه ای پشت تلفن بشی. هدف این مقاله هم اینه که بدون اینکه نیاز باشه تمام ۵۵ صفحه کتاب رو ورق بزنی، با مهم ترین نکات، تکنیک ها و درس های کلیدیش آشنا بشی و بتونی از همین الان تو مکالمات تلفنیت به کارشون بگیری. پس آماده باش که قراره یه عالم چیز جدید یاد بگیری!

نویسنده کیست؟ آشنایی با فرشید نادری نژاد

قبل از اینکه شیرجه بزنیم تو دل ترفندها، بیا کمی هم با نویسنده این کتاب، یعنی آقای فرشید نادری نژاد آشنا بشیم. فرشید نادری نژاد یکی از اون چهره های جوون و پرانرژی تو حوزه آموزش مهارت های ارتباطیه. ایشون سال هاست که زندگی حرفه ای خودش رو وقف تحقیق و آموزش تو این زمینه کرده و واقعا می تونیم بگیم که تو کارش متخصصه.

ایشون بنیان گذار و مدرس مجموعه «مهارت های ارتباطی به زبان ساده» هستن. این مجموعه، همونطور که از اسمش پیداست، سعی داره پیچیده ترین مفاهیم ارتباطی رو با زبانی ساده و قابل فهم به مخاطب عام یاد بده. کتاب ترفندهای ارتباط تلفنی هم که ما داریم خلاصه اش رو مرور می کنیم، جلد نهم از همین مجموعه اس. یعنی این کتاب هم بخشی از یه پکیج کامل تره که به جنبه های مختلف ارتباطات می پردازه.

چیزی که کارهای آقای نادری نژاد رو جذاب می کنه، تمرکز روی کاربردی بودن و عملی بودنه. یعنی قرار نیست فقط تئوری یاد بگیریم، بلکه قراره مهارت هایی رو کسب کنیم که همین الان تو زندگی روزمره و حرفه ایمون به دردمون بخورن. ایشون تو کتاب ها و آموزش هاش، همیشه سعی می کنه یه مسیر روشن و گام به گام رو برای بهبود مهارت ها نشون بده.

چرا ترفندهای ارتباط تلفنی کتابی ضروری است؟

شاید فکر کنی مگه مکالمه تلفنی هم انقدر مهمه که براش کتاب بنویسن؟ راستش رو بخوای، بله! تو دنیای پر سرعت امروز که ارتباطات بخش جدانشدنی زندگی ما شده، تلفن همچنان یه ابزار حیاتیه. چه برای هماهنگی یه قرار دوستانه، چه برای یه مذاکره کاری مهم، یا حتی پشتیبانی مشتری، مکالمه تلفنی نقش پررنگی داره.

اما مشکل کجاست؟ خیلی هامون، حتی اونایی که تو جمع روون و راحت صحبت می کنیم، پشت تلفن دست و پامون رو گم می کنیم. انگار یه دیوار نامرئی بین ما و مخاطب کشیده میشه و نمی تونیم اونطور که باید و شاید، حرفمون رو بزنیم یا منظورمون رو درست منتقل کنیم. این کتاب دقیقا دست میذاره روی همین مشکلات:

  • اضطراب تلفنی: ترس از تماس گرفتن یا جواب دادن به تلفن.
  • مدیریت افراد پرحرف: چطور مکالمه رو مودبانه تموم کنیم بدون اینکه طرف مقابل ناراحت بشه؟
  • عدم انتقال صحیح پیام: چطور منظورمون رو واضح و کامل بگیم و سوءتفاهم پیش نیاد؟
  • حفظ اقتدار و کنترل: چطور تو مکالمه، حرفه ای و مقتدر به نظر برسیم؟
  • لحن و صدا: چطور صدامون پشت تلفن، دلنشین و گوش نواز باشه؟

حالا مزایای خوندن این کتاب چیه؟ اگه این کتاب رو بخونی (یا همین خلاصه اش رو خوب یاد بگیری)، می تونی:

  • اعتماد به نفست رو تو مکالمات تلفنی چندین برابر کنی.
  • استرست رو به حداقل برسونی و از تلفن زدن لذت ببری.
  • روابط شخصی و حرفه ای بهتری بسازی.
  • تو محیط کار، یه سر و گردن از بقیه بالاتر باشی و حرفه ای به نظر برسی.
  • مهارت های عمومی ارتباطیت رو هم تقویت کنی.

فرق این کتاب با بقیه کتاب ها همینه که کاملا روی جنبه های عملی و کاربردی ارتباط تلفنی تمرکز داره و پر از تمرین هاییه که میتونی همین الان انجام بدی.

خلاصه جامع و درس های کلیدی کتاب ترفندهای ارتباط تلفنی

حالا می رسیم به قسمت اصلی ماجرا، یعنی خلاصه درس های طلایی کتاب ترفندهای ارتباط تلفنی. آقای نادری نژاد تو این کتاب ۱۱ تا نکته اساسی رو به ما یاد میده که هر کدومشون به تنهایی می تونن مکالمات تلفنی ما رو متحول کنن.

۱. اتصال به لذت، نه درد: رهایی از اضطراب تلفنی

مهمترین قدم برای اینکه تو مکالمات تلفنی راحت باشی، تغییر دیدگاهت نسبت به تلفنه. به جای اینکه تلفن رو یه منبع استرس و درد ببینی، سعی کن اون رو به لذت و فرصت وصل کنی. مثلا فکر کن یه تماس تلفنی موفق میتونه چه فوایدی برات داشته باشه؟ یه فروش موفق، یه قرار دوستانه، حل یه مشکل، یا فقط یه گفتگوی دلنشین.

برای کاهش اضطراب قبل از تماس، چند تا نکته ساده هست:

  1. آماده باش: قبل از تماس، بدون چی میخوای بگی و چه نتیجه ای میخوای بگیری. حتی می تونی چند تا نکته کلیدی رو یادداشت کنی.
  2. تصویرسازی مثبت: تو ذهنت تصور کن که مکالمه عالی پیش میره و به هدفش میرسی.
  3. نفس عمیق: چند تا نفس عمیق و آروم بکش تا بدنت آروم بگیره.
  4. فقط شروع کن: گاهی اوقات سخت ترین قسمت، فقط گرفتن شماره اس. وقتی شروع کنی، بقیه اش خودش پیش میره.

۲. هنر انتخاب: چه زمانی پیام بدهیم، چه زمانی تلفن بزنیم؟

این روزها کلی راه برای ارتباط داریم: پیامک، واتساپ، ایمیل، تماس تصویری و البته تماس تلفنی. سوال مهم اینه که برای هر موقعیتی، کدوم ابزار رو انتخاب کنیم؟ کتاب ترفندهای ارتباط تلفنی بهمون یاد میده که معیارهامون چی باشه:

  • فوریت: اگه کاری فوریه و نیاز به پاسخ سریع داری، تلفن بهترین گزینه اس.
  • پیچیدگی: اگه موضوع بحث پیچیده اس، نیاز به توضیح و پرسش و پاسخ داره، یا ممکنه سوءتفاهم ایجاد کنه، حتما تلفن بزن. پیام ممکنه منظور رو درست نرسونه.
  • ماهیت ارتباط: برای روابط رسمی یا مهم، تلفن معمولا حرفه ای تره. برای روابط دوستانه و روزمره، پیام هم خوبه.
  • حفظ سندیت: اگه نیاز به مدرک مکتوب داری، ایمیل یا پیامک بهتره. اما برای تصمیم گیری نهایی یا بحث های مهم، تلفن مکمله.

یادت باشه، هنر مکالمه تلفنی یعنی بدونی کی گوشی رو برداری و کی پیام بدی. این خودش یه مهارته!

۳. معجزه عزت نفس: چگونه با تماس تلفنی عزت نفس مخاطب را بالا ببریم؟

یکی از قوی ترین تکنیک های مهارت های ارتباط تلفنی، اینه که کاری کنی طرف مقابل حس ارزشمند بودن بکنه. وقتی یه نفر پشت تلفن حس کنه که تو بهش اهمیت میدی، حرفاش رو می شنوی و براش وقت میذاری، نه تنها اون مکالمه عالی پیش میره، بلکه رابطه شما هم عمیق تر میشه.

چطور این کارو انجام بدیم؟

  • فعال شنیدن: فقط گوش نده، واقعا بشنو! با گفتن عباراتی مثل بله، متوجه شدم، چه جالب نشون بده که حواست به حرفاش هست.
  • همدلی: اگه از مشکلی حرف میزنه، سعی کن حسش رو درک کنی. بگو: می فهمم چی میگی، واقعا سخته.
  • اسم بردن: اگه اسمش رو میدونی، گهگاهی تو مکالمه اسمش رو به کار ببر. این نشون میده که بهش توجه داری.
  • سوال پرسیدن: سوالات باز بپرس که اون مجبور بشه بیشتر توضیح بده و حس کنه نظرش برات مهمه.

۴. مدیریت ناشناخته ها: برخورد با تماس گیرنده ناشناس

تصور کن یه شماره ناشناس زنگ میزنه و تو نمیدونی کیه و چی میخواد. تو این شرایط، چطور حرفه ای و با اقتدار عمل کنی؟ کتاب بهمون یاد میده که:

  • اول از همه، مودبانه هویت تماس گیرنده و هدف تماس رو بپرس. مثلاً: سلام، من (اسمتون) هستم، می تونم بپرسم با چه کسی صحبت می کنم و در چه موردی؟
  • اگه طرف مقابل نگفت کیه یا هدفش رو واضح بیان نکرد، میتونی بگی متاسفم، بدون دونستن هویتتون نمی تونم ادامه بدم.
  • کنترل مکالمه رو دستت بگیر. اجازه نده سوالات یا توضیحات نامشخص، تو رو سردرگم کنه.

۵. فرار مودبانه: چگونه از دست افراد پرحرف فرار کنیم؟

هممون با آدمای پرحرف سروکار داشتیم. مکالمات طولانی که وقتمون رو میگیره و هیچ نتیجه ای هم نداره. کتاب ترفندهای ارتباط تلفنی بهمون یاد میده چطور مودبانه از دستشون خلاص بشیم:

  • هدف مکالمه رو مشخص کن: اگه خودت زنگ زدی، اولش بگو برای چی زنگ زدی و چقدر وقت داری. مثلاً: زنگ زدم که یه موضوع مهم رو در ۵ دقیقه باهات مطرح کنم.
  • نتیجه گیری کن: وقتی حس کردی مکالمه داره کش پیدا می کنه، خلاصه کن. مثلاً: پس خلاصه اینکه، ما روی فلان موضوع توافق کردیم و گام بعدی اینه…
  • زمان رو یادآوری کن: میدونم که سرت شلوغه و وقت کمه، فقط میخواستم اینو هم بگم…
  • قول تماس بعدی یا پیگیری بده: خب، من باید برم، اما حتما تا آخر هفته بهت زنگ میزنم تا نتیجه رو بگم.
  • به کارهای مهم اشاره کن: متاسفم، باید یه تماس مهم دیگه رو جواب بدم یا الان تو یه جلسه هستم.

یادت باشه، مهم اینه که مودب باشی و طرف مقابل رو نرنجونی، اما همزمان کنترل زمانت رو از دست ندی.

۶. خوشحال کردن با قطع تماس: هنر پایان بندی مؤثر

یکی از سخت ترین قسمت های مکالمه تلفنی، تموم کردنشه. اما کتاب ترفندهای ارتباط تلفنی بهمون یاد میده که میتونی کاری کنی که حتی بعد از قطع کردن گوشی، طرف مقابل حس خوبی داشته باشه. چطور؟

  • خلاصه بندی نهایی: قبل از خداحافظی، نکات کلیدی مکالمه و تصمیمات گرفته شده رو مرور کن. پس قرار شد من این کار رو انجام بدم و شما هم اون کار رو، درسته؟
  • تشکر: از وقت و توجه طرف مقابل تشکر کن. ممنون که وقت گذاشتین.
  • آرزوی موفقیت یا دیدار: روز خوبی داشته باشین، امیدوارم موفق باشین، به امید دیدار.
  • پایان بندی قاطع اما دوستانه: با لحنی محکم اما صمیمی بگو: خب، پس با اجازتون من برم.

این کارها باعث میشه طرف مقابل احساس کنه مکالمه هدفمند بوده و وقتش هدر نرفته، و یه حس مثبتی از تو به یادش بمونه.

۷. جذابیت در ارائه شماره: چگونه زمانی که شماره تان را به کسی می دهید، باحال به نظر برسید؟

این مورد شاید به نظرت ساده بیاد، اما نحوه ارائه شماره تماس میتونه تو ذهن طرف مقابل ماندگار بشه. کتاب بهمون میگه که چطور با یه لحن و اعتماد به نفس درست، شماره ات رو بدی:

  • واضح و شمرده بگو: شماره رو تند تند نگو. آروم و شمرده، و اگه لازمه، دو بار تکرار کن.
  • آمادگی ذهنی: قبل از اینکه شماره رو بگی، آماده باش و مکث نکن.
  • لحن اعتماد به نفس: با یه لحن مطمئن و دوستانه شماره ات رو بده. انگار که داری یه گنج رو بهش میدی!
  • توضیح هدف: اگه لازمه، بگو که چرا شماره رو میدی. مثلا: اینو شماره منه، اگه سوالی داشتی میتونی باهام تماس بگیری.

۸. تاثیرگذاری با پیام صوتی: چگونه آن ها را با پیام صوتی تان تحت تاثیر قرار دهید؟

پیغام صوتی خیلی وقت ها دست کم گرفته میشه، اما میتونه یه ابزار قدرتمند باشه. بری فاربر، که تو کتاب هم ازش نام برده شده، یه تکنیک عالی برای پیام صوتی داره. قبل از اینکه بهش بپردازیم، اجازه بده یه مثال از تجربه خود نویسنده (فرشید نادری نژاد) رو برات بیارم که چقدر این موضوع مهمه:

زمانی که کسی برای من پیغام صوتی می گذاشت، من بین کلی تکه کاغذ می گشتم و معمولا یک کاغذ همبرگر روی میزم پیدا می کردم که بتوانم روی آن چیزی بنویسم. تا بگردم و یک مداد هم پیدا کنم، مجبور می شدم که دوباره پیغام آن ها را گوش کنم تا بتوانم شماره شان را یادداشت کنم. یک بار داشتم درمورد همین مسئله پیش همکارم دوریس، غر می زدم. و به او گفتم که نمی خواهم دیگران، زجری که من می کشم را بکشند. دوست من هم یک پیشنهاد عالی به من داد. او به من گفت که شماره ام هم در ابتدا و هم در انتهای پیغام بگذارم. من از خوشحالی اشک ریختم و به او گفتم: دوریس، این عالیه! به مدت یکسال این کار را انجام دادم و احساس حرفه ای بودن می کردم. اما زمانی که کسی این کار را با من انجام می داد، وقتی که در همان ابتدا شماره او را می شنیدم، پیش خودم فکر می کردم: اوه، باید همین الان اینو بنویسیم، اگه انجامش ندم باید کل این پیغام رو دوباره گوش کنم. وقتی که به دنبال ابزاری برای یادداشت شماره بودم، نمی توانستم به خوبی روی خودِ پیام تمرکز کنم و برای همین مجبور می شدم دوباره آن را پخش کنم. بالاخره به این نتیجه رسیدم که بهترین کار همین است، تا زمانی که… یک بار بعد از ناهار برگشتم و پیغام گیر صوتی ام را گوش کردم. بری فاربر همسر قبلی من بود، و هنوز هم با هم دوستان نزدیکی هستیم. او برای من چنین پیغامی گذاشته بود: سلام لیل، من بری هستم. شماره من 7654321 هست، آخر پیام هم مجددا همین شماره رو میگم… آخ جون! من همیشه به دنبال این فرصت طلایی بودم. حالا می توانستم با خیال راحت پیامش را گوش کنم و روی آن تمرکز کنم، چون می دانستم شماره اش را در انتهای پیام هم می گوید.

همونطور که دیدی، تکنیک بری فاربر اینه که شماره رو هم اول پیام صوتی بگی و هم آخرش. اینطوری شنونده میتونه با خیال راحت به پیام گوش کنه و لازم نیست دنبال کاغذ و قلم بگرده. بقیه نکات برای یه پیام صوتی حرفه ای:

  • کوتاه و مفید: پیام رو طولانی نکن. مستقیما برو سر اصل مطلب.
  • واضح و شمرده: کلماتت رو واضح و با سرعت مناسب بگو.
  • نام و هدف: اول خودت رو معرفی کن و بعدش بگو برای چی زنگ زدی.
  • اطلاعات تماس: همونطور که گفته شد، شماره تماس رو هم اول و هم آخر بگو.

۹. صدای گوش نواز: چگونه کاری کنید که صدای شما از پشت تلفن، برای آن ها گوش نواز باشد؟

لحن صدا در تلفن و کیفیت صدات، خیلی مهمه. چون تو تلفن، طرف مقابل زبان بدن یا حالت چهره تو رو نمیبینه و فقط از روی صدات قضاوت میکنه. پس باید کاری کنی که صدات پشت تلفن، دلنشین و مقتدر به نظر برسه. عوامل مؤثر بر کیفیت صدا اینهاست:

  • لحن: لحنت رو دوستانه و مهربان نگه دار، اما نه اونقدر ضعیف که بی اقتدار به نظر برسی.
  • سرعت: نه خیلی تند صحبت کن که طرف مقابل متوجه نشه، نه خیلی آروم که حوصله اش سر بره. یه سرعت متوسط و ریتمیک عالیه.
  • وضوح: کلماتت رو کامل و واضح ادا کن. زیر لب حرف نزن.
  • زیر و بمی: صدات نه خیلی نازک باشه و نه خیلی بم. سعی کن یه حد وسط پیدا کنی.
  • لبخند بزن: باورت میشه؟ وقتی لبخند میزنی، حتی پشت تلفن هم صدات گرم تر و دوستانه تر میشه. امتحانش کن!

برای بهبود صدات، میتونی تمرین های ساده انجام بدی. مثلا جلوی آینه با خودت حرف بزنی یا صدات رو ضبط کنی و گوش بدی تا نقاط ضعف و قوتت رو پیدا کنی.

۱۰. تلفن و جایگاه رئیس: چگونه تلفن می تواند نشان دهد رئیس یک رابطه کیست؟

این عنوان شاید کمی تند به نظر بیاد، اما منظور اینه که چطور تو مکالمه تلفنی، اقتدار در مکالمه تلفنی خودت رو حفظ کنی و مودبانه کنترل رو در دست بگیری. قرار نیست خودت رو بالا بگیری و بقیه رو پایین بیاری، بلکه باید حرفه ای عمل کنی و نشون بدی که میدونی داری چی کار میکنی.

  • گام های بعدی رو مشخص کن: همیشه آخر مکالمه، مشخص کن که چه کسی باید چه کاری رو انجام بده.
  • تنظیم مرزها: اگه کسی از خطوط قرمزت رد شد (مثلا سوالات شخصی پرسید یا وقتت رو بیش از حد گرفت)، مودبانه اما قاطعانه مرز بذار.
  • قاطعیت: اگه تصمیمت رو گرفتی، با قاطعیت اعلامش کن و تردید نکن.
  • صداقت: همیشه راستگو باش و به حرفات عمل کن. این خودش بزرگترین نشونه اقتداره.

این کارها باعث میشه که تو چشم طرف مقابل، یه آدم مسئولیت پذیر و قابل اعتماد به نظر برسی و اون بدونه که با یه حرفه ای طرفه.

۱۱. تمرین های بنیادین: از عزت نفس تا اقتدار

کتاب ترفندهای ارتباط تلفنی تاکید زیادی روی تمرین داره. این مهارت ها با یه بار خوندن تو ذهنت جا نمیگیرن. باید تمرین کنی، اشتباه کنی و دوباره تمرین کنی. تمرین های کتاب فقط برای مکالمات تلفنی نیستن، بلکه مهارت های ارتباطی عمومیت رو هم تقویت می کنن. مثلا:

  • افزایش عزت نفس: تمرین هایی برای اینکه به خودت و توانایی هات باور پیدا کنی.
  • افزایش اقتدار: تمرین هایی برای اینکه بتونی تو شرایط مختلف، کنترل رو دستت بگیری و حرفت رو به کرسی بنشونی.
  • مدیریت زمان: تمرین هایی برای اینکه یاد بگیری زمان مکالمه رو مدیریت کنی.
  • گوش دادن فعال: تمرین هایی برای تقویت مهارت شنیدنت.

مداومت تو تمرین، کلید اصلیه. هرچی بیشتر تمرین کنی، این ترفندها برات طبیعی تر میشن و کمتر بهشون فکر می کنی.

ویژگی های برجسته کتاب ترفندهای ارتباط تلفنی

خب، تا اینجا با مهم ترین درس های کتاب ترفندهای ارتباط تلفنی آشنا شدیم. اما چه چیزی این کتاب رو واقعا خاص می کنه؟ بیا چند تا از ویژگی های برجسته اش رو مرور کنیم:

جامعیت و کاربردی بودن

این کتاب تمام چالش هایی که ممکنه تو مکالمات تلفنی باهاشون روبرو بشی رو پوشش میده. از اون اضطراب اولیه قبل از شماره گرفتن تا مدیریت آدم های پرحرف و حتی نحوه دادن شماره تلفن! برای هر مشکل، یه راه حل عملی و قابل اجرا ارائه میده که میتونی همون لحظه ازش استفاده کنی. یعنی الکی حرف نمیزنه، راهکار میده.

زبان ساده و قابل فهم

آقای فرشید نادری نژاد، همونطور که از اسم مجموعه اش پیداست (مهارت های ارتباطی به زبان ساده)، تو این کتاب هم با یه زبان خیلی ساده و خودمونی حرف میزنه. لازم نیست متخصص روانشناسی یا ارتباطات باشی تا بفهمیش. هر کسی با هر سطح سوادی میتونه باهاش ارتباط برقرار کنه و از نکاتش استفاده کنه.

تمرین محور بودن

یکی از بهترین جنبه های این کتاب، تاکیدش روی تمرینه. فقط اطلاعات نمیده، بلکه ازت میخواد که اونها رو تمرین کنی و به کار ببری. میدونی چرا؟ چون مهارت، چیزیه که باید ساخته بشه، نه فقط یاد گرفته بشه. مثل رانندگیه؛ با خوندن کتاب راننده نمیشی، باید پشت فرمون بشینی و تمرین کنی.

مثال های واقعی و الهام بخش

کتاب پر از مثال ها و داستان های کوچیکه که مفاهیم رو برات ملموس تر میکنه. همین مثال بری فاربر تو بخش پیام صوتی، نشون میده که چطور یه تجربه ساده میتونه یه ترفند طلایی بشه. این مثال ها بهت کمک میکنه راحت تر با مطالب ارتباط بگیری و یاد بگیری چطور تو موقعیت های واقعی ازشون استفاده کنی.

این کتاب برای چه کسانی بیشترین سود را دارد؟

اگه تا اینجا اومدی، احتمالا دیگه فهمیدی که این کتاب به درد کی میخوره. اما بذار یه بار دیگه بهت بگم که دقیقا چه کسایی با خوندن خلاصه کتاب ترفندهای ارتباط تلفنی ( نویسنده فرشید نادری نژاد ) بیشترین نفع رو میبرن و میتونن ازش حسابی استفاده کنن:

  • کسانی که از تلفن زدن فراری هستن: اگه با هر بار زنگ زدن، دست و پات میلرزه و اضطراب میگیری، این کتاب برات حکم معجزه رو داره.
  • فروشنده ها و بازاریاب های تلفنی: اگه کارت فروش یا بازاریابیه و باید با تلفن مشتری ها رو متقاعد کنی، تکنیک های این کتاب می تونه فروشت رو چندین برابر کنه.
  • کارشناسای خدمات مشتری و پشتیبانی: اگه هر روز با مشتری ها سر و کله می زنی و باید مشکلاتشون رو حل کنی، این کتاب بهت یاد میده چطور با یه مکالمه، مشتری رو راضی نگه داری.
  • مدیران و کارمندها: برای هماهنگی های کاری، مذاکرات، یا حتی ارتباطات داخلی، مهارت تلفنی حرفه ای یه امتیاز بزرگه.
  • هر کسی که دنبال توسعه فردیه: اگه کلا به بهبود روابط اجتماعیت و اینکه تو ارتباطاتت حرفه ای باشی علاقه داری، این کتاب یه قدم بزرگه.
  • کسایی که می خوان قبل از خرید کتاب، از محتواش سر در بیارن: خب معلومه، تو خودت جزو همین دسته ای که اومدی این خلاصه رو بخونی!

خلاصه که اگه یه سر و کارت به تلفنه و دوست داری تو این زمینه حرفه ای باشی، این کتاب یه گنج واقعی برای توئه!

نتیجه گیری

خب، رسیدیم به پایان ماجرا. همونطور که دیدیم، کتاب ترفندهای ارتباط تلفنی ( نویسنده فرشید نادری نژاد ) فراتر از یه کتاب معمولیه و یه راهنمای جامع و کاربردی برای هر کسیه که میخواد مهارت های ارتباط تلفنی خودش رو حسابی ارتقا بده. این کتاب بهت یاد میده چطور از شر اضطراب مکالمه تلفنی خلاص بشی، چطور با مدیریت تماس های تلفنی بهترین نتیجه رو بگیری، و چطور با صدای گوش نواز و لحنی دلنشین، تو ذهن طرف مقابلت ماندگار بشی.

تکنیک های ساده اما قدرتمند آقای نادری نژاد، مثل هنر انتخاب ابزار ارتباطی، راهکارهای پایان دادن به مکالمات طولانی تلفنی، یا حتی اصول ساخت یه پیغام صوتی حرفه ای، همه و همه دست به دست هم میدن تا تو تبدیل به یه ستاره تو دنیای ارتباطات تلفنی بشی. با به کارگیری این ترفندها، نه تنها مکالمات تلفنیت بهتر میشن، بلکه افزایش اعتماد به نفس در مکالمات تلفنی رو تجربه می کنی که تاثیرش رو تو تمام جنبه های زندگیت، چه شخصی و چه حرفه ای، حس خواهی کرد.

پس چی منتظری؟ الان دیگه وقتشه که این نکات طلایی رو تو مکالمات روزمره ات به کار بگیری. اگه دوست داری بیشتر غرق بشی و با جزئیات و تمرین های کامل کتاب آشنا بشی، حتما بهت پیشنهاد میکنم نسخه کامل کتاب رو هم تهیه و مطالعه کنی. یادت باشه، هنر صحبت کردن پشت تلفن یه مهارته که با تمرین و تکرار به دست میاد. پس همین الان شروع کن و تفاوت رو ببین!

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "ترفندهای ارتباط تلفنی | خلاصه کتاب فرشید نادری نژاد" هستید؟ با کلیک بر روی کتاب، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "ترفندهای ارتباط تلفنی | خلاصه کتاب فرشید نادری نژاد"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه