تامین 45 هزار میلیارد تومان یارانه از محل فرارهای مالیاتی

تامین 45 هزار میلیارد تومان یارانه از محل فرارهای مالیاتی

رییس کل سازمان امور مالیاتی گفت: در سال گذشته از محل وصول مالیات پرونده های شرکت های صوری، مطالبات دولتی و معوقات مالیاتی ابربدهکاران کلان حدود 45 هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت شده است.

به گزارش یوکسیت، سید محمد هادی سبحانیان درباره وضعیت وصول معوقات مالیاتی در سال 1402 اظهار کرد: با اتخاذ راهبرد مبارزه با فرار مالیاتی و ارتقای عدالت مالیاتی در دوره تحولی نظام مالیاتی، اقدامات و تمهیدات گسترده ای از سوی اداره کل مبارزه با فرار مالیاتی و وصول و اجرای ویژه این سازمان در طی سال گذشته انجام شد.

وی افزود: به تبع اقدامات سازمان امور مالیاتی، وصول مبلغ بیش از 110 هزار میلیارد تومان از ابر بدهکاران ناشی از پیگیری پرونده های فرار مالیاتی و بازپس گیری مالیات از ذی نفعان واقعی و مطالبات دولتی در سال 1402 را شاهد بودیم.

طبق اعلام روابط عمومی سازمان امور مالیاتی، سبحانیان تصریح کرد: وصول مالیات پرونده های موسوم به شرکت های صوری، مطالبات دولتی و معوقات مالیاتی از ابر بدهکاران کلان، نقش موثری در تحقق عدالت اجتماعی فراهم می کند.

رییس کل سازمان امور مالیاتی گفت: حدود 45 هزار میلیارد تومان از وصولی یاد شده به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه ها جهت پرداخت مستمری کمیته امداد و سازمان بهزیستی، کالابرگ الکترونیکی، مطالبات گندمکاران و کلزاکاران، مطالبات داروخانه ها از سازمان تامین اجتماعی و نیز یارانه های نقدی دهک های مشمول از شرکت های پتروشیمی، فولادی و سیمانی بدهکار به وزارت نفت صورت گرفته است.

پایان خبر یوکسیت

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تامین 45 هزار میلیارد تومان یارانه از محل فرارهای مالیاتی" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تامین 45 هزار میلیارد تومان یارانه از محل فرارهای مالیاتی"، کلیک کنید.